loading...
گیم بلاگ
صفحه نخست
صفحه نخست

hitman بازدید : 84 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (0)

یادمه زمانی که کامپیوترم را خریدم، زیاد بازی های گرافیکی و جالبی برای PC عرضه نمی شد و عنوان های خوب از این نظر در آن زمان انگشت شمار بودند. تا اینکه در سال 2001 استدیوی Remedy Entertainment شخصیتی به نام Max Payne را خلق کرد، شخصیتی که شاید محبوب دل بسیاری از ما گیمرها باشد. سبک و گرافیک بازی برای آن زمان عالی تلقی می شد و تا آن زمان بازی را ندیده بودیم که از فناوری Bullet-time استفاده کرده باشد و برای کشتن دشمنان بتوانیم به این سو و آن سو شیرجه بزنیم و در همین حالت به سمتشان شلیک کنیم. یکی دیگر از نکاتی که به شخصه مجذوب آن شدم داستان گیرا و پرفراز و نشیب مکس پین بود که در آن زمان برای نسخه دوم آن لحظه شماری می کردم و با عرضه نسخه دوم تصوراتی که در ذهن از این نسخه داشتم برآورده شد. حال از آخرین نسخه بازی 9 سال می گذرد و همه گیمرها منتظرند ببینند مکس با آن گذشته خود چه کرده است و چگونه به این جایی که در آن قرار گرفته رسیده است؟ تمام این جواب ها در دست سازنده بازی،Rockstar می باشد و به شخصه امیدوارم گیمر ها را مثل گذشته از خود راضی سازد.

2

یادمه زمانی که کامپیوترم را خریدم، زیاد بازی های گرافیکی و جالبی برای PC عرضه نمی شد و عنوان های خوب از این نظر در آن زمان انگشت شمار بودند. تا اینکه در سال 2001 استدیوی Remedy Entertainment شخصیتی به نام Max Payne را خلق کرد، شخصیتی که شاید محبوب دل بسیاری از ما گیمرها باشد. سبک و گرافیک بازی برای آن زمان عالی تلقی می شد و تا آن زمان بازی را ندیده بودیم که از فناوری Bullet-time استفاده کرده باشد و برای کشتن دشمنان بتوانیم به این سو و آن سو شیرجه بزنیم و در همین حالت به سمتشان شلیک کنیم. یکی دیگر از نکاتی که به شخصه مجذوب آن شدم داستان گیرا و پرفراز و نشیب مکس پین بود که در آن زمان برای نسخه دوم آن لحظه شماری می کردم و با عرضه نسخه دوم تصوراتی که در ذهن از این نسخه داشتم برآورده شد. حال از آخرین نسخه بازی 9 سال می گذرد و همه گیمرها منتظرند ببینند مکس با آن گذشته خود چه کرده است و چگونه به این جایی که در آن قرار گرفته رسیده است؟ تمام این جواب ها در دست سازنده بازی،Rockstar می باشد و به شخصه امیدوارم گیمر ها را مثل گذشته از خود راضی سازد.

مردی نفرین شده!

داستان بازی 8 سال پس از ماجراهای نسخه دوم و پریشانی های مکس اتفاق می افتد، حال مرد پریشان ما سن و سالی ازش گذشته است و به وضوح می توان آثار خستگی و درد و رنج را در چهره اش مشاهده کرد. مکس برای یکی از میلیونرهای برزیلی به نام Rodrigo Branco به عنوان محافظ شخصی کار می کند، دلیل این کار مکس فراموش کردن گذشته دردناکش است ولی مکس نفرین شده است، نفرینی که هیچگاه نباید روی خوش زندگی را ببینید. Fabiana همسر Rodrigo توسط یک سری از گنگسترهای خیابانی به نام Comando Sobra دزدیده می شود؛ این گروه خیابانی به ازای پس دادن همسر وی درخواست 3 میلیون دلار کرده اند، حال این مکس است که باز قدرت خود را به رخ دشمنان خود بکشد و با قابلیت های خود نشان دهد که سن بالا دلیل بر چالاک نبودنش نیست. اما مطمئناً این تمام داستان نیست و جزئیات بیشتر با انجام بازی برایتان فاش می شود.

تکته جالب در ارتباط با نویسنده بازیست که کسی نیز جز Dan Houser. شاید تا به حال شنیده باشید که وی و برادرش سَم موسسان راک استار بوده اند ولی دَن نویسنده ای قهار در راک استار به شمار می آید و از کار های قبلی اش می توان به نوشتن تمامی نسخه های Grand Theft Auto، Red Dead Redemption و Bully اشاره کرد.

همچنان چست و چابک!

یعنی باز هم می توان Shootdodge های مکس پین را مشاهده کرد؟ همان شیرجه هایی که با انجام آن دشمنان با دنیا ودا می کردند. در نسخه سوم بازی نیز مجدداً شاهد Shootdodge ها و Bullet-time هستیم؛ Bullet-time در Max Payne 3 به دو روش انجام می گیرد، اولین روش این است که با انتخاب آن یک حالت Slow Motion به وجود بیاورید و در حین دویدن یا ایستادن به دشمنان خود شلیک کنید و یا از این نقطه به نقطه دیگر بپرید. دومین روش این است که با انجام Shootdodge از Bullet-Time استفاده می شود تا بتوانید به راحتی هدف را بر روی دشمنانتان قرار بدهید و آن ها را نابود سازید. نکته قابل توجه اینجاست که بر خلاف نسخه قبلی، در اینجا پس از انجام Shootdodge می توانید بر روی زمین باقی بمانید و با چرخیدن 360 درجه دشمنان اطراف خود را نقش بر زمین کنید و بعد بلند شوید.

مکس در اینجا می تواند سه اسلحه را با خود حمل کند که شامل دو اسلحه سبک و یک اسلحه سنگین از خانواده Rifleها و یا Shotgunها می باشد. اگر به یاد داشته باشید، در نسخه های قبلی، مکس تنها قادر به در دست گرفتن دو اسلحه از یک مدل بود؛ برای مثال فقط می توانستید دو Uzi و یا دو Pistol را در دست بگیرید ولی در اینجا این کمبود پوشانده شده و می توانید اسلحه های کوچک مختلفی نظیر یک Uzi و یک Pistol را با هم در دست بگیرید و شلیک کنید. اسلحه های بازی شامل مدل های مختلفی نظیر Uzi، Pistol، Assault Rifle و Pump-Action Shotgun می باشد.

جالبی این نسخه حفظ ارزش های قدیم مکس است، حال کدام ارزش ها؟ مکس به دلیل کابوس هایی که وی را دنبال می کردند از PainKiller ها استفاده می کرد که قرص هایی بودند آرام بخش که هر وقت در طول بازی از آن ها استفاده می کردید به نحوی عمل Heal کردن را انجام می دادید. باز هم مکس برای آرامش بخشیدن به خود می بایست از این قرص ها استفاده کند تا سلامت و بهبود ببخشد. این قرص ها در جعبه ها و کابینت های کمک های اولیه در طول بازی گنجانده شده اند و گیمر می بایست برای بهتر ادامه دادن بازی از آن ها استفاده کند. از نظر من با وجود بازی های سوم شخص و اول شخصی که امروزه ساخته می شوند و اکثراً از سیستم Regenerating استفاده می کنند (همان خونی شدن صفحه و منتظر ماندن برای بهبودی) یک نکته مثبت تلقی می شود، همچنین سیستم کاور گیری نیز در این نسخه تعبیه شده است تا بتوانید به راحتی از PK های خود استفاده کنید.

اگر نسخه های قبلی را به یاد داشته باشید هنگامی که می خواستید آخرین دشمن را از بین ببرید، صحنه گاهی اوقات به صورت آهسته ای ویژه در می آمد که اصطلاحاً به آن Killcam می گویند. در نسخه سوم بازی نیز KC گنجانده شده است، البته با تغییراتی جزئی نظیر اکشن تر شدن آن ها و اینکه دارای جذابیت بیشتری هستند. همچنین در گذشته شاهد این بودیم که همه وقت این KCها رخ نمی داد ولی در اینجا پس از کشتن آخرین فرد شاهد KC خواهید بود ولی شلیک کردن با اسلحه های Snipe دارای KC به صورت Bullet-time نخواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت های اضافه شده در این نسخه، استفاده از دشمنان به عنوان سپر است تا در مقابل شلیک سایرین آسیب کمتری را متحمل شوید. نکته جالب دیگر اینجاست؛ در برخی از مبارزات که دارای Health کمی هستید اگر به مردن نزدیک شدید، سعی کنید به شخصی که در حال شلیک کردن به شماست تیراندازی کنید و سریعاً وی را بکشید زیرا در این صورت اگر صفحه هم مشکی شده باشد (زمان قبل از مرگ) شما زنده خواهید ماند و کمی Heal می شوید.

یک بخش چند نفره پر محتوا

برای اولین بار در سری Max Payne، این بازی دارای بخش چند نفره نیز خواهد بود، آن هم بخش چند نفره ای کامل و با برخی ایده های نو. یکی از اصلی ترین قابلیت هایی که در بخش چند نفره بازی نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده، Bullet-time است که بسیار کاربرد دارد، از این قابلیت می توانید در نزدیکی دشمنان استفاده کنید و در این حین هرکس که در کنار شما باشد در حالت Slow Motion قرار می گیرد و یک دریچه تازه برای کشتن در مقابل شما باز می شود؛ بنابراین اگر نمی خواهید در معرض Bullet-timeهای رقیب خود قرار گیرید، باید از دید او پنهان باشید. کشتن دشمنان در طول بازی، درجه Adrenaline را برایتان پر می کند و با استفاده از Adrenaline می توانید از Bullet-timeهای بیشتری استفاده کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از Perkهای بخش چند نفره Max Payne 3 که در اینجا به Burst معروفند، قابلیت هایی نظیر Bullet-time را در کارکتر تحت کنترل خود تقویت نیز کنید.

تمامی اسلحه هایی که در بخش تک نفره تعبیه شده اند در بخش چند نفره نیز قابل استفاده می باشند، البته با این تفاوت که می بایست با پولی که در بازی بدست می آورید آن ها را خریداری کنید. این پول ها به وسیله بازی کردن شما و کسب برد و باخت بدست می آید که با توجه به بردن یا باختنتان، قیمت کسب کرده متفاوت می باشد. در بخش چند نفره بازی شما می توانید از یک اسلحه سنگین نظیر RPG و یا LMGها به همراه یک اسلحه سبک به صورت Dual نظیر Uzi استفاده کنید. فرض کنید بر روی پشت بامی قرار دارید، ابتدا با RPG خود به سوی دشمنان شلیک می کنید و بعد با گرفتن Uzi در دستانتان و قابلیت BT یک فضای معنوی را بوجود بیاورید!

در این بخش از بازی شما قادر به Edit کردن شخصیت انتخابی خود نیز هستید و می توانید برای او از انواع و اقسام خالکوبی ها، لباس ها و تجهیزات دیگر استفاده کنید. نکته بسیار جالب اینجاست که هرچه تجهیزات بر روی لباس شما سنگین تر باشد، شخصیت انتخابی شما احساس سنگینی می کند و آهسته تر حرکت می کند.

در طول انجام بخش تک نفره، شاهد یک سری گروه های گنگستری می باشید که مدام با یکدیگر در حال جنگیدن هستند. یکی از حالت های بخش چند نفره Gang Wars نام دارد که شما در نقش این گانگسترها، از برخی ابهامات بخش تک نفره بازی پرده برداری خواهید کرد. جالب اینجاست که در این مد شما در مدهای دیگری نظیر Capture the Flag و یا مد خنثی کردن بمب نیز شرکت خواهید کرد، البته ناگفته نماند که هر یک از این مدها را نیز می توانید به صورت جداگانه هم تجربه کنید.

از دیگر مدهایی که در Gang Wars هم قابل بازی می باشد، می توان به Face-Off و Point Capture games اشاره کرد. اما یکی از مدهایی که می بایست آن را به صورت جداگانه بازی کرد Payne Killer می باشد؛ نحوه بازی کردن این مد بدین صورت است که در ابتدا بازی حال و هوای Free for All را دارد و کسی که First Blood را بگیرد در قالب مکس پین ظاهر می شود و اولین قربانی اش هم در قالب شخصیت Passos (دوست مکس در بخش داستانی) ظاهر می شود. کشتن این دو فرد بسیار سخت است؛ هر یک از این دو نفر دارای دو بسته قرص PainKiller می باشند، اما قابلیت بازیابی Health برای آنها وجود ندارد. چرخه این مد با نابود این 2 کارکتر ادامه پیدا می کند و در هر دور، با نابودی Max کسی که بیشترین صدمه را به او وارد کرده، در قالب Max قرار می گیرد و در پایان نیز کسی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، طبعاً پیروز میدان خواهد بود.

گرافیک و صدا ...

انتظارات از بخش گرافیکی بازی و مخصوصاً طراحی ها بالاست زیرا حدود سه سالی می شود که مخاطبین منتظر مکس پین هستند و R* مدام این بازی را با تاخیر مواجه می کرده. دو موتور برای این بازی در نظر گرفته شده است، یکی موتور گرافیکی معروف R* که RAGE (Rockstar Advanced Game Engine) نام دارد و دیگری Euphoria که برای فیزیک بازی در نظر گرفته شده است.

طراحی سائوپالو برزیل بسیار جذاب است و قدم زدن در خیابان های Favela بسیار خاطره انگیز زیرا مخاطبان را یاد نقشه Favela در MW2 می اندازد با آن خانه های تو در تو. طبق گفته های سازنده دلیل انتخاب این شهر شبیه بودنش با شهر نیویورک برای مکس پین می باشد و همچنین این شهر با فاصله نسبتاً زیادی که دارد، مکس را تا حدودی از خاطره هایش دور می کند.

طراحی چهره ها نیز قابل قبول می باشد و جزئیات به خوبی بر روی چهره آن ها نمایش داده شده است، چهره جدید مکس پین حاشیه های زیادی را به دنبال داشت. اکثراً بر این عقیده هستند که این مکس، مکس دوست داشتنیمان نیست ولی طبق گفته های Rockstar، شخصیت پرداز نسخه دوم بازی Timothy Gibbs در این جا نیز حضور دارد و باز نقش مکس پین را بازی می کند و همچنین صدا پیشه این شخصیت نیز همان McCaffrey می باشد. نور پردازی ها و جزئیات محیط از دیگر نقاط مثبت Max Payne 3 تلقی می شوند. در هنگام شلیک کردن به دشمنان می توانید شاهد ریخته شدن خون آن ها در هنگام برخورد گلوله ها باشید و ببینید کشتن در این بازی چقدر لذت بخش است!

حداقل سیستم مورد نیاز بازی:

OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.4 Ghz / AMD Athlon 64 X2 5200+
Memory: 2 Gb
Hard Drive: 35 Gb free
Video Memory: 512 Mb
Video Card: nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 3450
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard
Mouse
DVD Rom Drive

سیستم پیشنهادی بازی:

OS: Windows Vista/7
Processor: Intel Core i7 @ 3.06 GHz / AMD FX-8150 @ 3.6 GHz
Memory: 8 Gb
Hard Drive: 35 Gb free
Video Memory: 2 Gb
Video Card: nVidia GeForce GTX 680 / ATI Radeon HD 7970
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 11
Keyboard
Mouse
DVD Rom Drive

334

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اخبار روز دنیا بازی را در گیم بلاگ بخوانید شایعات،تاریخ انتشار بازیها و ... . ***گیم بلاگ***
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام بازی را دوست دارید؟
    از خدمات سایت راضی هستید؟
    صحفه نخست

    گیم بلاگ وبلاگ تخصصی بازی است در صورت تمایل برای عضویت در سایت متوانید از قسمت (عضویت در سایت) استفاده کنید.           ***گیم بلاگ***

    آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 284
  • بازدید کلی : 12,521
  • کدهای اختصاصی

    كد موسيقي براي وبلاگ

    ابزار وبلاگ

    كد ماوس